これからクラシックのライブ演奏が始まります。
まずオーボエがラの音を出して、、
オーケストラのチューニングが始まってほんの数秒で終わりました。
本来はこれがクラシックのライブ演奏だが、、
この「ラ」とは違う音でサインウェーヴ・オシレーター、ギター、チェロが永遠に
チューニングを施すような、3者 Kali Malone、Lucy Railton、Stephen O'Malley
が、かつてシェルシの作品にあった倍音を合成する、音響現象を音波として捉え、その倍音をスペクトル解析したり理論的に倍音を合成することによる作曲の方法論のスペクトル学派と違うシンプルでずーと聴いていられるアンビエントな作品を作ってくれた。
もう新しいアンビエント作品には期待していなかった僕が今聴いているここ数年で最高
の作品。
Kali Malone の作品はこれからも要チェックです。
Live classical music is about to begin.
First, the oboe makes an A sound,
The orchestra tuning started and was over in a matter of seconds.
Originally this is a live performance of classical music,
A trio of Kali Malone, Lucy Railton and Stephen O'Malley synthesizing overtones that once appeared in Giacinto Scelsi's work, like a sine wave oscillator, guitar and cello forever tuned to this different sound from "A". They created a simple and ambient work that is different from the spectral school of composition, which is a compositional methodology that captures acoustic phenomena as sound waves, analyzes the spectrum of the overtones, and synthesizes the overtones theoretically.
The best I've heard in years now that I was not expecting any new ambient stuff.
Keep checking back for Kali Malone's work.